12.11.2014

Waarom crowdfunding goed is voor je merk

Crowdfunding. Een alternatieve manier om een project te financieren. Bij crowdfunding verloopt de financiering van een project niet via een bank, maar direct tussen de consument/investeerder en het bedrijf zelf. Crowdfunding verloopt meestal via online crowdfunding-platforms of websites. Bekende platforms zijn Kickstarter en Indiegogo. Crowdfunding is een goede manier om snel een project te financieren, mits je natuurlijk een goed idee hebt. 


Bron: Kickstarter.com











Maar. Als je al een groot merk bent, en je eigenlijk genoeg te besteden hebt. Waarom zou je dan nog gaan kijken bij een crowdfunding-platform? De reden is simpel. Crowdfunding is een goede marketingtool. Niet alleen om geld op te halen voor je project, maar voor al voor grote merken ook handig om publiek te trekken en je imago te verbeteren. 

Grote merken als Philips en Vodafone sponsoren op verschillende crowdfunding platforms bepaalde projecten of campagnes. Dit is eigenlijk een win-win situatie. De projecten worden gesponsord en de merken krijgen een betere relatie met hun achterban. En dat niet alleen. Dit soort projecten en campagnes zitten ook vol met nieuwe innovaties en ideeën. Merken die actief zijn op crowdfunding-platforms zijn dus ook nog eens slim bezig op het gebied van innovatie (innovation*you, Philips).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten